اختلال‌ هراس‌ و راههای درمان
 
محسن فرزند ایران
محسن نامه
دو شنبه 21 دی 1394برچسب:, :: 16:55 ::  نويسنده : محسن موسوی

اختلال‌ هراس‌ و راههای درمان

اختلال هراس اجتماعی،اختلال هراس چیست؟،اختلال هراس (panic disorder)،اختلال هراس پانیک

درباره بیماری اختلال هراس چقدر می دانید؟؟بهتر است بدانبد اختلال‌ هراس‌ نوعی‌ اضطراب‌ شدید خودبه‌ خودی‌ که‌ حملات‌ آن‌ عودکننده‌ و غیرقابل‌ پیش‌بینی‌ می باشد است و  بیشتر این‌ حملات‌ 10-2 دقیقه‌ به طول‌ می‌انجامد ولی‌ بعضی‌ حملات‌ امکان دارد بیش‌ از 2-1 ساعت‌ نیز طول می کشد. لازم به ذکر است که این‌ نوع‌ اضطراب‌ با علایم‌ حمله‌ای‌ بروز می‌کند (اغلب‌ در حین‌خواب‌)، در حالی‌ که‌ در اضطراب‌ مزمن‌ (اضطراب‌ عمومی‌)، اضطراب‌ حالت‌ پایدار دارد.

اختلال‌ هراس‌،درمان اختلال‌ هراس‌

علایم‌ شایع‌ این بیماری چیست؟

علایم‌ جسمی‌ آن  تپش‌ قلب، تندی‌ ضربان‌ قلب‌، درد سینه‌ و کوتاهی‌ نفس، احساس‌ خفگی‌، تنفس‌ عمیق‌ و سریع‌،ضعف‌ یا حالت‌ سستی‌، غش‌ کردن‌ (گاهی‌)، تعریق‌ و لرزیدن‌ می باشد. و همچنین می توان به کرختی‌ و گزگز اطراف‌ دهان‌، دست‌ها و پاها گرفتگی‌ یا انقباضات‌ عضلانی‌ در دست‌ها و پاها احساس‌ پرپرزدن‌ پروانه‌ها  در معده اشاره نمود.علایم‌ روانی‌ رایج رد این بیماری عبارت است از :ترس‌ شدید از دیوانه‌ شدن‌ (از دست‌ دادن‌ مشاعر)؛ ترس‌ از مردن‌،احساس‌ وحشت‌،احساس‌ بی‌واقعیتی‌، قطع‌ ارتباط‌ با افراد یا اشیاء ا رمی توان نام برد.

اختلال‌ هراس‌،درمان اختلال‌ هراس‌

علل‌: بهتر است بدانید که دستگاه‌ هشدار دهنده‌ مغز به‌ نظر می‌رسد تحت‌تأثیر تعامل‌ پیچیده‌ عوامل‌ زیست‌شناختی‌، ژنتیکی‌، بیماری‌ها، داروها، و سابقه‌ شخصی‌ حوادث‌ ناگوار می باشد. عوارض‌ احتمالی‌ اختلال هراس را می شناسید:به وجود آمدن اضطراب‌ یا افسردگی مزمن‌،اختلالات‌ ترس‌، از قبیل‌ موقعیت‌ هراس‌ (ترس‌ هنگام‌ تنها بودن‌ یا قرار گرفتن‌ در مکان‌های‌ عمومی‌)و وابستگی‌ دارویی‌ را می توان نام برد.

اختلال‌ هراس‌،درمان اختلال‌ هراس‌

برای درمان باید به بررسی‌ سوابق‌ پزشکی‌ و معاینه‌ توسط‌ پزشک‌ و بررسی‌های‌ آزمایشگاهی‌ در صورت‌ لزوم‌ برای‌ رد کردن‌ سایر اختلالات‌ پرداخت. لازم به ذکر است که در مورد احساسات‌ خود با یک‌ دوست‌ یا یکی‌ از اعضای‌ خانواده‌ صحبت‌ کنید. این‌ اقدام‌ گاهی‌ اضطراب‌ شما را کمتر می‌کند.افکار و احساسات‌ اضطرابی‌ خود را به‌ طور روزانه‌ در یک‌ دفتر یادداشت نمایید. با بررسی‌ اطلاعات‌ ثبت‌ شده‌ علل‌ اضطراب‌ خود و راه‌حل‌های‌ احتمالی‌ آن‌ را ارزیابی‌ نماید.

اختلال‌ هراس‌،درمان اختلال‌ هراس‌

بهتر ایت بدانید که مصرف‌ کافئین‌ به‌ هر شکل‌ ( قهوه، چای‌، نوشیدنی‌های‌ غیرالکلی‌) را قطع‌ کنید. د رواقع با قطع‌ مصرف‌ این‌ نوشیدنی‌ها امکان دارد دچار علایم‌ محرومیت‌ نظیر سردرد یا خستگی‌ شوید، ولی‌ این‌ علایم‌ در عرض‌ چند روز برطرف می‌شوند.توجه به نکات ذکرشده شما را در درمان این اختلال یاری می کند.

اختلال‌ هراس‌ و راههای درمان

مطالب مرتبط:

اختلال‌ رشد بچه‌



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پیوندهای روزانه

پيوندها

نويسندگان



ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: